ایرانسل

ساخت وبلاگ

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تیم امنیتی کمپانی مایکروسافت موفق شد حمله ی سایبری گسترده ای که اخیرا رخ داده بود را خنثی کند. این کمپانی گفت با توجه به سواستفاده از دامنه ها واپلیکیشن های مخرب، کاربران زیادی در سراسر نقاط جهان مورد هدف قرار گرفته بودند. هفته ی قبل، ردموندی‌ها با دریافت مجوز دادگاهی امکان مسدودسازی ۶ دامنه‌ی اینترنتی را پیدا کردند که در پنج نام آن‌ها، کلمه‌ی Office دیده می‌شد. این کمپانی می‌گوید مجرمان سایبری با سوءاستفاده از دامنه‌ها، کمپینی پیچیده را برای فریب دادن مدیران عامل در سازمان‌های گوناگون طراحی کرده بودند تا پول‌های فراوانی از آن‌ها دریافت کنند.

کمپانی مایکروسافت کمپین کلاهبرداری آنلاین با هدف‌گیری مدیران عامل را خنثی کرد

کمپین کلاه‌برداری اخیر تصمیم گرفته بود مدیران عامل را به ارسال پول به مجرمان به‌جای منابع معتبر فریب دهد. برنامه‌های این‌چنینی که به‌نام BEC یا Business email compromise شناخته می‌شوند، قبلا و در دسامبر هم شناسایی شده بود. مجرمان در حمله‌ی مذکور تلاش می‌کردند با استفاده از ابزارهای فیشینگ به سیستم‌‌های سازمانی دسترسی پیدا کنند. ایمیل کلاه‌برداری از طراحی و ساختارهای مشابه ایمیل‌های سازمانی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال، موضوع‌‌هایی همچون گزارش‌های فصلی مالی در ایمیل‌ها ذکر می‌شد. درنهایت، مایکروسافت با استفاده از ابزارهای فنی خود توانست کمپین‌های کلاه‌برداری را مسدود کند.

خنثی‌سازی کمپین کلاه‌برداری بزرگی خبر داد که با سوءاستفاده از دامنه‌ها و اپلیکیشن‌های مخرب، کاربران را در ۶۲ کشور جهان هدف قرار داده بود. هفته‌ی گذشته، ردموندی‌ها با دریافت مجوز دادگاهی امکان مسدودسازی ۶ دامنه‌ی اینترنتی را پیدا کردند که در پنج نام آن‌ها، کلمه‌ی Office دیده می‌شد. این شرکت می‌گوید مجرمان سایبری با سوءاستفاده از دامنه‌ها، کمپینی پیچیده را برای فریب‌دادن مدیران عامل در سازمان‌های گوناگون طراحی کرده بودند تا پول‌های فراوانی از آن‌ها دریافت کنند.

از روش‌های مهم مقابله با حمله‌های فیشینگ می‌توان به آموزش مدیران و کارمندان درباره‌ی الگوهای مشابه در حمله‌ها اشاره کرد. به‌عنوان مثال، غلط‌های املایی و گرامری یکی از الگوهای مشترک در میان وب‌سایت‌های تقلبی فیشینگ هستند. همچنین، وب‌سایت‌های فیشینگ اغلب به وب‌سایت‌هایی لینک می‌دهند که نام شرکت یا محصول درکنار عبارت‌هایی نه‌چندان مرتبط با شرکت سازنده ذکر می‌شود. درنهایت با وجود تمامی لایه‌های امنیتی، حمله‌های فیشینگ هنوز کاربرد و بازدهی فراوانی برای مجرمان سایبری دارند و ازجمله حمله‌های ارزان محسوب می‌شوند.

مجرمان سایبری در حمله‌ی ‌BEC اخیر خود رویکرد جدیدی در پیش گرفته‌اند. حمله‌ی اخیر از ساختارهای مرسوم، یعنی فریب‌دادن کاربر به ورود به وب‌سایت تقلبی و سرقت رمزعبور او، استفاده نمی‌کند. درعوض، ایمیلی برای کلاه‌برداری به قربانی ارسال می‌شود تا دسترسی به حساب کاربری آفیس ۳۶۵ را به اپلیکیشن مایکروسافت بدهد. کمپین کلاه‌برداری جدید از نگرانی بابت همه‌گیری کووید ۱۹ نیز برای فریب‌دادن کاربران سوءاستفاده می‌کرد.

تیم برت، معاون ارشد مایکروسافت در بخش امنیت و اعتماد مشتریان، درباره‌ی کمپین اخیر نوشت:

حرکت جدید بدون درخواست از قربانی برای ارائه‌ی مستقیم اطلاعات ورود به حساب کاربری در وب‌سایت یا محیط تقلبی دیگر، دسترسی غیرقانونی را دریافت می‌کرد. درواقع، مجرمان از روش‌های سنتی فیشینگ در کمپین جدید استفاده نمی‌کردند. قربانی پس از کلیک روی فرمان مجوز به وب‌اپلیکیشن مخرب، مجوز دسترسی و کنترل محتوای حساب کاربری آفیس ۳۶۵ خود را به مجرمان می‌داد. محتوای حساب کاربری نیز مواردی همچون ایمیل‌ها، مخاطبان، یادداشت‌ها و فایل‌های موجود در سرویس ابری کسب‌وکاری وان‌درایو را شامل می‌شد. به‌علاوه، مجرمان به سیستم مدیریت اسناد شیرپوینت و سیستم ذخیره‌سازی سازمان هم دسترسی پیدا می‌کردند.

کمپین اخیر با ایمیل‌های مخرب مدیران را به ارائه‌ی دسترسی حساب کاربری سازمانی مجاب می‌کرد

برت درادامه به گزارشی متعلق به سال ۲۰۱۹ از FBI اشاره می‌کند که رقم خسارت مالی حمله‌های سایبری BEC را حدود ۱/۷ میلیارد دلار بیان کرده بود. چنین آماری یعنی نیمی از خسارت‌های مالی سازمانی مرتبط با تهدیدهای سایبری ازطریق BEC رخ می‌دهد. درادامه‌ی گزارش گفته می‌شود شکایت‌‌های پرهزینه‌ی دریافت‌شده در Inteet Crime Center به کلاه‌برداری‌های BEC مربوط هستند. در برخی از کمپین‌های حرفه‌ای کلاه‌برداری، مدیران ایمیل‌‌هایی دریافت می‌کنند که ظاهرا مدیران دیگر و حسابداران یا دیگر افراد شاغل در سازمان ارسال کرده‌اند. برت به اسم گروه یا فرد مجرم کمپین کلاه‌برداری اخیر اشاره‌ای نکرد؛ اما تنها گفت همان مجرمان حمله‌های دسامبر را هم مدیریت می‌کرده‌اند.

این اولین مرتبه‌ای نیست که مجرمان سایبری مدیران را به ارائه‌ی دسترسی شبکه به اپلیکیشن‌های مخرب فریب می‌دهند؛ زیرا سال گذشته، محققان امنیتی دو کمپین مشابه را گزارش دادند که هر دو با هدف کسب دسترسی به حساب‌های کاربری گوگل طراحی شده بودند. سازمان Amnesty Inteational می‌گوید یکی از کمپین‌ها را گروه هکری در مصر طراحی کرده بود و دیگری با هدف‌گیری دستگاه‌های اندرویدی و  iOS شهروندان ساکن تبت اجرا می‌شد.

 

هر دو کمپین کلاه‌برداری که سال گذشته اجرا شد، ازطریق سیستم OAuth به سیستم کاربر نفوذ می‌کرد. این استاندارد باز به کاربران امکان می‌دهد دسترسی به منابع شبکه را بدون نیاز به ارائه‌ی رمزعبور به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون بدهند. مایکروسافت می‌گوید کاربرانی که حمله‌های فیشینگ را می‌شناسند، حمله‌های این‌چنینی را عموما شناسایی نمی‌کنند. همان‌طورکه گفته شد، در این حمله‌ها کاربر برای واردکردن رمزعبور در وب‌سایت تقلبی فریب داده نمی‌شود و درنتیجه، شک کمتری به‌همراه دارند. در برخی مواقع، سیستم OAuth امکان عبور از سیستم اعتبارسنجی دومرحله‌ای را هم دارد. سیستم 2FA علاوه‌بر واردکردن رمزعبور، از کاربر می‌خواهد رمزعبور موقت دومی را هم وارد یا دستگاهی فیزیکی را برای تأیید نهایی به سیستم متصل کند.

در صحبت‌های برت به اتصال اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مخرب اخیر با سوءاستفاده از سیستم OAuth اشاره‌ی مستقیمی نمی‌شود؛ البته مایکروسافت در پست دیگری که مستقل منتشر شد، به‌طورشفاف به روش Consent Phishing اشاره کرد که مجرمان در آن، از همان روش OAuth استفاده می‌کنند.

در میان راهکارهایی که مایکروسافت برای حفاظت از حمله‌های سایبری مشابه در پست خود ارائه می‌کند، اعتبارسنجی دومرحله‌ای یا 2FA هم دیده می‌شود. فعال‌کردن قابلیت مذکور برای اکثر حساب‌های کاربری اقدامی کاربردی و مفید محسوب می‌شود؛ اما هنوز سطح تأثیرگذاری و افزایش ایمنی آن در کمپین‌‌هایی همچون BEC مشخص نیست. برخی از شبکه‌ها احتمالا مرحله‌ی امنیتی دوم را برای ورود OAuth به شبکه درخواست نمی‌کنند. به‌علاوه، حتی زمان‌هایی که برای OAuth هم لایه‌ی امنیتی دوم فعال شود، قربانیان به‌اندازه‌ی کافی فریب خورده‌اند تا رمز دوم را هم دراختیار مجرم سایبری قرار دهند.

یکی از راه‌هایی که برای محافظت حساب کاربری گوگل و G Suite پیشنهاد می‌شود، فعال‌سازی Advanced Protection در حساب کاربری است. این بخش سیستم 2FA را مبتنی‌بر سخت افزار فعال می‌کند؛ درنتیجه، هر دستگاه جدید برای اولین ورود به حساب کاربری، باید از لایه‌ی سخت‌افزاری دوم عبور کند. برنامه‌ی مذکور دسترسی اتصال اکثر اپلیکیشن‌ها را حتی با واردکردن کلید ورود نیز محدود می‌کند. شاید بخش مذکور از حساب‌های گوگل را بتوان لایه‌ی امنیتی محکمی دربرابر حمله‌های سایبری برای همه‌ی کاربران دانست. به‌علاوه، احتمالا روش‌های حفاظتی 2FA جدیدی هم به سرویس‌های گوگل افزوده خواهد شد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,گوگل,حمله سایبری, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 29 تير 1399 ساعت: 18:38

طبق اطلاعات منتشر شده کمپانی چینی و تازه تاسیس به نام ZUK‌ که اولین گوشی هوشمند خود را به طور رسمی معرفی و روانه بازار کرد.این کمپانی به عنوان یکی از توسعه دهندگان موبایل در چین به حساب می آید و توسط شرکت لنوو پشتیبانی می شود.

سوپر گوشی برند جدید ZUK معرفی شد

شرکت ZUK در نخستین گوشی هوشمند خود از سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ در کنار رابط کاربری ZUI بهره گرفته است. توان پردازشی این محصول از طریق یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۰۱ تامین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های گوشی Z1 باید به ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا اشاره کرد. شرکت ZUK در زیر صفحه‌نمایش این محصول از یک دکمه لمسی U-Touch با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی حسگر اثرانگشت بهره گرفته است. همچنین کاربران می‌توانند از این دکمه به‌عنوان میان‌بر برای دسترسی سریع به بعضی اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

لازم به‌ذکر است که شرکت سازنده این گوشی قصد دارد کاورهای مخصوصی را برای گوشی جدیدش مشابه آن‌چه ال‌جی برای مدل‌های G3 و G4 عرضه کرده بود را در اختیار کاربران قرار دهد. به‌گفته شرکت ZUK کاربران با استفاده از این کاور می‌توانند بدون باز کردن قفل گوشی، یک ساعت مجازی عقربه‌ای را روی کاور مشاهده کنند. البته لازم به‌ذکر است که کاور ارایه شده از سوی ال‌جی امکان مشاهده اطلاعات و ویژگی‌های بیش‌تری را برای کاربران فراهم می‌کرد.

در گوشی Z1 یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور IMX214 سونی همراه با لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی قرار داده شده است. همچنین این محصول قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت، شبکه اینترنت ۴G LTE و USB Type-C را دارد. براساس اخبار منتشر شده، قرار است این محصول با قیمت ۲۸۵ دلار عرضه شود.

همان‌طور که می‌دانید لنوو یک شرکت رایانه‌ای چینی و چند ملیتی است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی و دیگر تجهیزات دیجیتالی در دنیا محسوب می‌شود. نام این گوشی هوشمند ZUK Z1 است که در آن از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره گرفته شده است. این محصول با قابی فلزی و ضخامت ۸.۹ میلی‌متر طراحی و تولید شده است. لازم به‌ذکر است که شرکت ZUK‌ دلیل ضخامت این گوشی را استفاده از یک باتری قدرتمند ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عنوان کرده است. این محصول قابلیت شارژ سریع را دارد که یکی از ویژگی‌های خوب آن محسوب می‌شود

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی تلفن همراه,سیستم عامل,تکنولوژی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 276 تاريخ : يکشنبه 22 تير 1399 ساعت: 20:18

برند پوکو زیر مجموعه کمپانی شیائومی به حساب می آید، در تاریخ 17 تیرماه 1399 از گوشی پوکو M2 پرو رونمایی کرد که علی رغم داشتن قیمت پایین، از ویژگی‌های جذابی بهره می برد، پوکو M2 پرو مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LCD با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است و در میان بخش فوقانی نمایشگر هم یک حفره حاوی دوربین سلفی دیده می‌شود.
پوکو M2 پرو با باتری غول‌پیکر و قیمت ۱۸۷ دلار معرفی شد

این گوشی از حداکثر ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در پنل پشتی هم دوربین چهارگانه توجه را جلب می‌کند که دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی این ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. در پنل جلویی هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد.

حسگر اثر انگشت پوکو M2 پرو در لبه‌ی کناری قرار دارد و برخلاف پوکو x2 ، نمایشگر این گوشی رفرش ریت بالایی ندارد. قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپ‌دراگون ۷۲۰G است که از هشت هسته شامل ۲ هسته Cortex-A76 با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است.

پوکو M2 پرو مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LCD با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است و در میان بخش فوقانی نمایشگر هم یک حفره حاوی دوربین سلفی دیده می‌شود. باید خاطرنشان کنیم این نمایشگر از محتوای HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی و جلویی این گوشی توسط شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند و فریم اطراف گوشی هم از جنس پلاستیک ساخته شده است.

فروش این گوشی از ۷ روز دیگر یعنی از تاریخ ۱۴ ژوئیه آغاز می‌شود و کاربران هندی برای خرید مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی باید ۱۸۷ دلار بپردازند. مدل‌های ۶/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی هم به ترتیب با قیمت ۲۰۰ و ۲۲۷ دلار روانه‌ی بازار هند می‌شوند.

انرژی پوکو M2 پرو از جانب باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۳۳ وات هم پشتیبانی می‌کند. از نظر نرم‌افزاری هم این گوشی مجهز به رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر اندروید ۱۰ است. از دیگر ویژگی‌ها باید به فرستنده مادون قرمز، جک هدفون و پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ اشاره کنیم.

اگر این گوشی آشنا به‌نظر می‌رسد، بابت این است که در حقیقت از لحاظ ظاهری و سخت‌افزاری شباهت زیادی به ردمی نوت 9 پرو دارد. همانطور که احتمالا می‌دانید، تمرکز اصلی برند پوکو معطوف به بازار هند است ولی به صورت محدود، گوشی‌های این برند روانه‌ی دیگر کشورها هم می‌شوند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,چین,پوکو, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 19 تير 1399 ساعت: 16:44

کمپانی سامسونگ یکی از بزرگترین تولیید کنندگان حافظه های کامپیوتری در دنیا است، و با توچه به خبرهای منتشر شده توسط این شرکت، SSD های جدیدی از سری 850 Evo و 850 Pro مشهورش را با ظرفیت 2 ترابایتی وارد بازار کرده است. با این ظرفیت تعریف شده درواقع شما از هر گونه حافظه مکانیکی بی نیاز هستید. حافظه SSD جدید این شرکت فعلا تنها برای کامپیوترهای دسکتاپ ارائه شده، اما کمپانی سامسونگ وعده داده که مدل‌هایی از آن را برای لپ تاپ هایی هم ارائه خواهد کرد.

سامسونگ از نسل جدید‌ حافظه SSD دو ترابایتی رونمایی کرد

سامسونگ با تولید مدل های ارزان و با حجم بالا، به سرعت در حال کاهش قیمت این محصولات است. شرکت‌های دیگری چون «سن‌دیسک» نیز وعده داده اند که به زودی SSD های هم قیمت با حافظه‌های سنتی به بازار معرفی خواهند کرد.

مدل استاندارد این حافظه با قیمتی ۸۰۰ دلار (۸۵۰ Evo) و مدل اندکی سریع‌تر و بادوام‌تر هم با قیمتی ۱۰۰۰ دلاری (۸۵۰ Pro) وارد بازار خواهد شد. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه‌های کامپیوتری در دنیاست و توانست در سال گذشته سهمی 34 درصدی از بازار SSD ها را از آن خود کند  رتبه بعدی را اینتل با ۱۷ درصد به دست آورد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 17 تير 1399 ساعت: 20:23

طبق اطلاعات منتشر شده، طی گزارشی کمپانی سامسونگ درهفته ی اخیر اعلام کرد کلیه ی برنامه های خود را برای ساخت گوشی هوشمند گلکسی M41 به پایان رسانده است و قرار است گوشی هوشمند دیگری به نام گلکسی  M51روانه ی بازار نماید. به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد از باتری 6.800 میلی آمپر ساعتی در گوشی M41 استفاده نماید، درواقع فرایند تولید گلکسی M41 به پایان نرسیده است. در تاریخ 8 تیرماه 1399، آژانس 3C  به گوشی گلکسی M41 گواهی اعطا کرده است.

گلکسی M41 سامسونگ احتمالا به باتری ۶،۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز می‌شود

سامسونگ زیرشاخه‌ای با عنوان سامسونگ دیسپلی دارد که به‌طور ویژه در حوزه‌ی ساخت صفحه‌نمایش فعال است. این زیرشاخه صفحه‌نمایش موردنیاز خود سامسونگ را به‌همراه چندین شرکت دیگر تأمین می‌کند. کره‌ای‌ها احتمالا قصد دارند برای کاهش هزینه‌ی نهایی گلکسی M41 به استفاده از صفحه‌نمایش متفرقه روی بیاورند. اعطای گواهی آژانس 3C به گلکسی M41 نشان می‌دهد که فاصله‌ی زیادی تا معرفی آن نداریم

براساس اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت 3C، فرایند تولید گلکسی M41 به‌پایان نرسیده است و سامسونگ قصد دارد در آن، از باتری بسیار حجیمی استفاده کند. از قرار معلوم، سامسونگ در پی استفاده از باتری ۶،۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی در گوشی گلکسی M41 است که برای گوشی‌های هوشمند ظرفیت درخورتوجهی به‌حساب می‌آید. این نوع باتری را می‌توان با باتری‌های به‌کاررفته در شماری از تبلت‌های بزرگ مقایسه کرد. وب‌سایت نهاد Safety Korea تصویر منتسب ‌به باتری گلکسی M41 را منتشر کرده که درادامه، آن را می‌توانید مشاهده کنید.

گزارش‌های پیشین اعلام می‌کردند گلکسی M41 قرار است نخستین گوشی سامسونگ باشد که از صفحه‌نمایش OLED متفرقه (ترد پارتی) استفاده می‌کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 15 تير 1399 ساعت: 17:55

بر اساس خبرهای منتشر شده، کمپانی های سامسونگ و گوگل به تازگی اعلام کردند، قرار است  به‌روزرسان‌های امنیتی در مقابل تهدیدات احتمالی را به صورت ماهانه در اختیار کاربران قرار دهند درواقع هر ماه به روزرسان های امنیتی منتشر کنند.

کمپانی ال جی برای اندروید به‌روزرسانی‌های امنیتی ارایه می‌کند

 یکی از کارکنان گوگل هم در کنفرانس «بلک هت» Black Hat) 2015) که چند روز پیش برگزار شد، این موضوع را تایید کرد. کنفرانس بلک هت نشستی سالانه است که طی آن هکر‌ها و کارشناسان امنیت اطلاعات گرد هم می‌آیند و آخرین یافته‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.
با توجه به این که مسئله‌ی امنیت اطلاعات روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود، بنابراین شرکت‌های تولیدکننده نباید ماه‌ها منتظر به‌روزرسانی‌های اصلی بمانند، بلکه باید به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی را به طور مرتب به دستگاه‌ها برسانند.

 این طور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های دیگر هم مثل LG به این دو ملحق می‌شوند. سخنگوی شرکت ال‌جی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Wired تایید کرد که این شرکت به‌روزرسان‌های امنیتی را به صورت ماهانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : ال جی,سامسونگ,گوگل, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 12 تير 1399 ساعت: 15:35

طبق اطلاعات منتشر شد کمپانی لنوو یکی از بزرگترین سازنده های لپ تاپ در دنیا به شمار می آید، این شرکت تا به حال گوشی های مختلفی را روانه ی بازار کرد. به نظر می رسد که تا مدتی دیگر هم شاهد یک گوشی جدید از سوی آن خواهیم بود. این شرکت به همراه یک شرکت نرم افزاری به نام Company 360 تصمیم گرفته اند در یک برنامه خبری گوشی هوشمند Z1 را معرفی کنند که جزو محصولات سطح بالای بازار به شمار می‌آید.
لنوو به زودی یک گوشی جدید معرفی می‌کند

لازم به‌ذکر است که این سنسور روی دکمه «خانه» قرار گرفته است. این احتمال وجود دارد که لنوو از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برای این گوشی استفاده کرده باشد. این چیپ‌ست شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده تا این لحظه، مشخص شده که این گوشی از سیستم‌عامل Cyanogen استفاده می‌کند. همچنین این گوشی از USB Type-C نسخه ۳ بهره می‌برد. این ویژگی نه تنها سرعت انتقال اطلاعات را افزایش می‌دهد، بلکه باعث سریع‌تر شارژ شدن گوشی هم می‌شود. سنسور اثر انگشت با نام U-Touch هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

همچنین ۳ گیگابایت رم هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گوشی Z1 از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی برخوردار است و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی روی آن قرار گرفته است. به احتمال زیاد یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را هم روی این محصول مشاهده خواهیم کرد. این میزان باتری باعث می‌شود که این گوشی مدت زمان بیشتری روشن بماند. این گوشی که در شهریور ماه عرضه خواهد شد، در ابتدا از طریق سایت‌های چینی به‌فروش می‌رسد. هنوز قیمت این گوشی اعلام نشده، اما شرکت لنوو همیشه گوشی‌هایش را با قیمت مناسبی راهی بازار می‌کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : لنوو,لپ تاپ,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 10 تير 1399 ساعت: 19:53

یکی از ویژگی‌های بارز گوشی‌های هوشمند سامسونگ صفحه نمایش AMOLED آن است. درواقع کمپانی نوکیا برای اولین بار از این تکنولوژی استفاده کرد. گوشی نوکیا N85 که در ماه آگوست سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی و در اوایل ماه اکتبر همان سال عرضه شد، نخستین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به صفحه نمایش AMOLED با اندازه‌ی ۲.۶ اینچ و دقت تصویر ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل مجهز بود. گوشی کشویی نوکیا N85 بر مبنای سیستم عامل «سیمبین» Symbian قرار داشت و به نسبت زمان خودش به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل Wi-Fi، دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لنز کارل زایس مجهز بود.
نوکیا پیشتاز استفاده از تکنولوژی AMOLED در صفحه‌نمایش

شایان توجه است که در سال ۲۰۰۸، گوشی‌های بسیاری با صفحه‌‌های نمایش‌ OLED موجود بودند. اما AMOLED به عنوان یک تکنولوژی برتر معرفی شد که بازدهی بالاتر و زمان واکنش سریع‌تر را در اختیار قرار می‌داد. البته، از آنجا که صفحه‌های‌نمایش‌ نوکیا N85 و سامسونگ i7110 زمانی از تکنولوژی AMOLED استفاده می‌کردند که تازه معرفی شده بود و هنوز در مراحل اولیه قرار داشت؛ به همین دلیل در معرض نور مستقیم خورشید عملکرد ضعیفی داشتند. درضمن، این نمایشگرها لمسی نبودند.

اولین گوشی AMOLED سامسونگ، مدل i7110، در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۸ معرفی شد، اما تا فوریه‌ی ۲۰۰۹ به بازار وارد نشد. سامسونگ i7110 هم مثل نوکیا N85، بر مبنای سیستم عامل Symbian قرار داشت و صفحه‌نمایش AMOLED 2.6 اینچی با دقت تصویر ۲۴۰ در ۳۲۰ داشت.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : نوکیا,سامسونگ,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 233 تاريخ : يکشنبه 8 تير 1399 ساعت: 20:39

طبق گزارش های اعلام شده، کمپانی شیائومی یکی از برندهای پرفروش گوشی های هوشمند چین است. این شرکت در حال برنامه ریزی یک رویداد خبری در تاریخ 16 جولای است. در واقع قرار است از یک تیزر تبلغیاتی که در رابطه با محصول جدید، رونمایی شود.

منتظر محصول جدید شیائومی باشید


البته تعداد کمی از طرفداران هم احتمال معرفی تبلت Mi Pad را پیش‌بینی می‌کنند. قرار است در این تبلت از یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی «رتینا» (Retina) که سال گذشته معرفی شده بود، بهره گرفته شود. پیش از این شایعه‌هایی در مورد استفاده از پردازنده Tegra K1 به‌جای پردازنده‌های اینتل، در تبلت Mi Pad 2 منتشر شده بود.

این در حالی است که عده‌ای دیگر از طرفداران شیائومی احتمال معرفی Mi 4s، جدیدترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی که شایعه تولید آن ماه گذشته شنیده شده بود را در پیش‌بینی می‌کنند. احتمالا در این گوشی یک صفحه نمایش ۵ اینچی و چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ به‌کار گرفته شده است. این در حالی است که شیائومی در گوشی‌های هوشمند Redmi Note 2 و Redmi Note 2 pro هم از چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۴۱۰ و ۶۱۵ استفاده کرده بود.

بسیاری از طرفداران این شرکت چینی پس از انتشار این تیزر، احتمال معرفی یک تلویزیون جدید از سوی شیائومی را پیش‌بینی کردند. البته به‌دلیل ضخامت کم این محصول که در تصویر دیده می‌شود، احتمال معرفی یک تلویزیون اندکی غیرممکن به‌نظر می‌رسد.شیائومی در تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیر امسال) یک رویداد خبری برای علاقه‌مندان به این برند در چین برگزار خواهد کرد. این در حالی است که طرفداران این شرکت پیش‌بینی‌های متفاوتی از محصول جدید شیائومی دارند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,چین,تبلت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 256 تاريخ : پنجشنبه 5 تير 1399 ساعت: 15:44

مدیر عامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا در صحبت های خود گفت: که طرفداران سیستم عامل ویندوز فون نباید نگران آینده آن باشند، او در ادامه افزود اگر شرکت های تولید کننده موبایل هم از این سیستم عامل استفاده نکنند، خود آنها گوشی ها ی ویندوز فونی تولید خواهند کرد.
مایکروسافت از صنعت موبایل خارج نخواهد شد

در خبرهای قبلی به این موضوع اشاره شده بود که مایکروسافت قصد دارد در سه دسته‌ی گوشی‌های ارزان قیمت، میان‌رده و سطح بالا محصولات مختلفی را تولید کند. مدیرعامل شرکت مایکروسافت در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که آن‌ها «برنامه‌های همگانی» را به‌وجود آورده‌اند تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های خود را از رایانه‌های شخصی تولید کنند و به وسیله آن به سمت سیستم‌های دیگر بروند. به‌طور مثال آن‌ها می‌توانند با برنامه‌ی Airbnb یک نرم‌افزار را برای رایانه‌های شخصی و حتی ایکس‌باکس تولید کنند. نادلا به این موضوع اشاره کرد که: «برنامه‌ها در آینده به شکل همگانی تولید خواهند شد چرا که مردم می‌خواهند از بسیاری از برنامه‌ها روی رایانه‌های خود استفاده کنند. دلیل اینکه ما دست به ساخت برنامه‌های همگانی زده‌ایم این نیست که سهم کمی از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار داریم. دلیل این‌کار این است که میلیاردها کاربر وجود دارند که از رایانه‌های شخصی ویندوزی استفاده می‌کنند و می‌خواهند برنامه‌های موبایل را روی سیستم‌عامل خودشان اجرا کنند. با برنامه‌های همگانی می‌توانید همه‌ی کاربران را در سیستم‌عامل‌های مختلف پوشش دهید. به این وسیله می‌توان یک نرم‌افزار را برای ویندوزفون، هولولنز و ایکس‌باکس تولید کردنادلا گفت که اگر شرکت‌های تولیدکننده موبایل هم از این سیستم‌عامل استفاده نکنند، خود آن‌ها گوشی‌ها ویندوزفونی تولید خواهند کرد و مایکروسافت خودش را به این سیتسم‌عامل متعهد می‌داند.

نادلا در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها در ویندوز ۱۰ سعی کرده‌اند که بسیاری از مشکلات ویندوز ۸ را برطرف کنند که یکی از آن‌ها پیدا کردن فروشگاه ویندوز توسط کاربران بود. مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که فروشگاه ویندوز در سیستم‌عامل جدید سریعا نظر کاربر را به سمت خودش جلب می‌کند و آن‌ها می‌توانند به شکل خوبی از آن استفاده کنند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,موبایل,سیستم‌عامل,ویندوزفون, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 3 تير 1399 ساعت: 18:48

با توجه به همه گیر شدن بیماری کرونا در سراسر جهان، به دلیل آنلاین شدن برخی خدمات همگانی مثل آموزش، یکی از ملزومات آموزش آنلاین استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند است. گسترش ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه بیش از پیش نمایان شد. در واقع قیمت های بالای اکثر محصولات این بازار باعث افزایش شکاف بین تقاضا و نیاز مصرف کننده شده است. هرچند انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی می‌گوید واردات تلفن همراه در سال 1398 نسبت به سال پیش از آن رشد ۹۰ درصدی داشته اما هنوز ضریب نفوذ استفاده از این محصول در کشورمان ایران به حد مورد نیاز نرسیده است
حباب قیمت موبایل شکست و گران شد!

دولت از ابتدای سال جاری، تخصیص ارز نیمایی به واردکنندگان موبایل را متوقف کرده است. بانک مرکزی در تلاش است ارز نیمایی موجود را به کالاهای وارداتی دارای اولویت‌های بیشتر مانند کالاهای دارویی و خوراکی اختصاص دهد. البته عالیان معتقد است باتوجه‌به نزدیک بودن قیمت ارز نیمایی به ارز آزاد، حتی اختصاص این ارز به واردات موبایل هم تفاوت چندانی در قیمت تمام شده‌ی این محصول نخواهد داشت. عالیان معتقد است قیمت گوشی درحال‌حاضر «ارزان‌تر از قبل» نیست و فقط حباب قیمت آن شکسته است.

 مسئول روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی این تضاد را این‌طور توضیح می‌دهد:

شکسته شدن حباب قیمتی با ارزان شدن متفاوت است. زمانی‌که ما اعلام کردیم حباب قیمتی شکسته شده، منظور این بود که قیمت موبایل باتوجه‌به قیمت روز ارز منطقی شده. درواقع پیش از آن، این قیمت، با قیمت روز ارز هم‌خوانی نداشت. ما معتقدیم افزایش قیمت تا ۳۰ درصد، باتوجه‌به افزایش قیمت ارز منطقی و افزایش قیمت بیشتر از آن حباب است.

۲۲ خرداد آیدین آرام از اعضای هیات مدیره‌ی انجمن واردکنندگان موبایل از کاهش قیمت این محصول در بازار خبر داد. برخی مدل‌های گوشی حتی تا ۳۰ درصد ارزان شده‌اند و «حباب قیمت شکسته‌ است». این اظهارنظر درحالی بود که دو روز پیش از آن رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری و موبایل به ایلنا گفته بود قیمت موبایل در بازار ایران به‌طور میانگین بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا عالیان دلیل وجود چنین حبابی را واسطه‌گری در بازار موبایل و خرید فروشندگان از دلال‌ها می‌داند. به گفته‌ی او مدلA10 S سامسونگ  تا یک ماه پیش در بازار با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد، در حالی که امروز بالاترین قیمت برای این محصول دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. او فاصله‌ی قیمت‌هایی که این انجمن منطقی می‌داند با قیمت واقعی را حاصل اضافه شدن سود دلالی به قیمت تمام شده محصول اعلام کرد.

رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان در بخشی از مصاحبه‌ی خود گفته بود «واردکنندگان گوشی تلفن همراه تا ۱۸ درصد سود حاصل می‌کنند. این درحالی است که فروشنده، کمترین سود را می‌برد. قیمت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده و به همین دلیل، قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.» عالیان در واکنش به این اظهارنظر گفت:

ما اعتقاد داریم که دوستان در حوزه‌ی فروش متخصص هستند و ما نباید در حوزه‌ای که تخصص دیگران است اظهارنظر کنیم. انتظار داریم آن‌ها هم همین رویه را در پیش بگیرند و در کار حوزه‌های دیگر دخالت نکنند. انجمن ما باید پاسخ‌گوی بخش واردات باشد و بخش‌های دیگر هم باید پاسخ‌گوی بخش خودشان باشند. به‌نظر می‌رسد دوستان سازوکار بازرگانی کشور را نمی‌شناسند و نمی‌دانند واردکننده‌ای که امروز با دلار ۱۵ هزار تومان تخصیص ارز می‌گیرد، اگر یک ماه دیگر بتواند برای دریافت ارز اقدام کند، باید ارز را ۱۸ هزار تومان بخرد. حتما که در هر سیستمی افراد مشکل‌دار هم وجود دارند اما نباید این را به همه‌ی آن سیستم ربط داد.

این عضو انجمن واردکنندگان موبایل، درباره‌ی سودی که واردکنندگان از محل واردات این محصول به کشور حاصل می‌کنند، اظهارنظری نکرد.

او همچنین شائبه‌ی «احتکار» موبایل برای تاثیرگذاری روی قیمت را هم رد می‌کند. عالیان معتقد است محصولی که ممکن است در مدت کوتاهی discontinue شود (تولید آن متوقف شود)، قابل احتکار نیست و نگه داشتن این محصول در انبار برای واردکننده توجیه اقتصادی ندارد.

روابط عمومی گمرک ایران، روز ۲۰ خرداد اعلام نمود،  از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۱۰ هزار گوشی موبایل وارد کشور شده است. عالیان این عدد را کمتر از نصف تعداد موبایل مورد نیاز کشور در سه‌ماهه‌ی اول سال می‌داند. او نیاز ماهانه‌ی کشور را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد؛ عددی که با اظهارنظر رئیس اتحادیه‌ی فروشندگان موبایل هم‌خوانی دارد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : موبایل,سامسونگ,تبلت,افزایش قیمت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 1 تير 1399 ساعت: 17:15